Δευτέρα, 20 Ιανουαρίου, 2025
spot_img

Top 5 ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

ΑΑΔΕ: Μπαράζ ελέγχων για αόρατα POS, τυφλές ταμειακές και «φτωχούς» influencers – Τι είπε ο Πιτσιλής

spot_img

Σαφάρι ελέγχων με στόχο επιχειρηματίες που επιμένουν να λειτουργούν με «τυφλές» ταμειακές μηχανές και «αόρατα» POS έχει ξεκινήσει η ΑΑΔΕ, καθώς η περίοδος χάριτος έχει παρέλθει προ πολλού, όπως διεμήνυσε ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, μιλώντας στην εκπομπή του OPEN, Limit Up.

«Η περίοδος χάριτος έχει παρέλθει προ πολλού. Ο εθνικός στόχος εκπληρώθηκε, αλλά όσοι δεν έχουν ακόμη διασυνδέσει ταμειακές με POS μπαίνουν στο στόχαστρο. Οι έλεγχοι θα είναι πολύ εντατικοί και γι αυτό όσοι τυχόν δεν έχουν κάνει ακόμη αυτό που πρέπει, ήρθε η ώρα, έστω και καθυστερημένα, να το κάνουν», τόνισε ο κ. Πιτσιλής, εξηγώντας πως οι κλάδοι της εστίασης και της διασκέδασης παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον καθώς έχουν εκτεταμένη λιανική συναλλαγή, αλλά ωστόσο δεν είναι οι μόνοι κλάδοι τους οποίους βάζουν στο μικροσκόπιο οι ράμπο της εφορίας. «Όπου υπάρχουν εστίες φοροδιαφυγής εμείς είμαστε εκεί», είπε ο κ. Πιτσιλής, σημειώνοντας ότι οι περιπτώσεις που ανακοινώθηκαν την Κυριακή ήταν ενδεικτικές, καθώς «η σάρωση της αγοράς είναι διαρκής».

Αποτέλεσμα στα δημόσια έσοδα

Η αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής έχει ήδη απτό αποτέλεσμα στα δημόσια έσοδα, είπε ο κ. Πιτσιλής, εξηγώντας πως το 2024 είχαμε υπερεπίτευξη στόχων στα έσοδα, που υπερέβησαν τα 5,4 δισ ευρώ. «Ένα μεγάλο τμήμα αυτού του ποσού αποδίδεται και στα μέτρα κατά της φοροδιαφυγής. Όσο πιο καλά πάμε στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, που είναι και ζήτημα κοινωνικής δικαιοσύνης, τόσο μεγαλύτερο περιθώριο θα υπάρχει για μειώσεις φόρων».

Ο Διοικητής της ΑΑΔΕ απέφυγε να δεσμευτεί αν τα έσοδα από την φοροδιαφυγή το 2025 θα υπερβούν τα 2 δισ., ωστόσο διαβεβαίωσε πως η Αρχή θα έχει «τις μηχανές αναμμένες στο φουλ για να κάνουμε τη δουλειά μας όπως πρέπει».

Στο μικροσκόπιο οι Influencers

Στο στόχαστρο μπαίνουν και Influencers που δραστηριοποιούνται στα social media, όπως και άλλες χαρακτηριστικές τυπολογίες φοροδιαφυγής, για παράδειγμα οι λεγόμενοι και αχυράνθρωποι. «Θα δώσουμε και σε αυτές τις περιοχές έμφαση φέτος».

Επίσης, όπως είπε ο κ. Πιτσιλής, στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής μπαίνουν, το ψηφιακό δελτίο αποστολής από τον Απρίλιο, με στόχο να βάλει τάξη στην διακίνηση των αγαθών και η υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση για όσους χρησιμοποιούν ακόμη έγχαρτα παραστατικά.

«Εγκαθιστούμε ένα πλήρες σύστημα ηλεκτρονικών συναλλαγών, που είναι και το πρότυπο που χρησιμοποιούν οι χώρες του ΟΟΣΑ», με στόχο την μείωση του κενού ΦΠΑ, που ήταν κοντά στο 30% το 2007 και το 2022 έπεσε στο 13,7%.

«Ο στόχος μας είναι να φτάσουμε στο ευρωπαικό μέσο όρο που είναι κοντά στο 5% στην επόμενη 5ετία».

Πηγή

spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Δημοφιλή