Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024
spot_img
spot_img

Top 5 ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Πώς ο Charlton Heston προσπάθησε να καταστρέψει ένα από τα χειρότερα sequels

spot_img

Assosiated Press

Πώς ο Charlton Heston προσπάθησε να καταστρέψει ένα από τα χειρότερα sequels

Θέλει κότσια να αποδεχτείς ότι δεν πρέπει κανείς να δει την ταινία που θα παίξεις. Εκείνος όχι μόνο δήλωσε αποχή, αλλά προσπάθησε και να την καταστρέψει. 

Σκέψου έναν κόσμο που οι μεγάλοι πρωταγωνιστές σε ταινίες που απέκτησαν sequels, θα έκαναν τα πάντα για να μην παίξουν. Σκέψου τον Viggo Mortensen να παρακαλάει τον Peter Jackson να γίνει ο Aragorn κεμπάπ από τα Ορκς. Σκέψου τον Liam Neeson στα Taken να παρακαλάει για μια σφαίρα στο κεφάλι ώστε να ξεμπερδεύει. Ή τον Keanu Reeves να θέλει να φάει μια σφαίρα για να ξεμπερδεύει με τα John Wick. Όλες αυτές οι σκέψεις φαίνονται αδιανόητες όταν τα franchises έχουν αποδειχτεί επιτυχίες.

Ο Charlton Heston «γέμιζε» την οθόνη όσο κανείς άλλος

 

 Κάτι τέτοιο βίωσε ο Charlton Heston με το sequel του Planet of the Apes, που παρότι έγινε επιτυχία το έβαλε στόχο -χωρίς υπερβολές- να κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του ώστε να μην κυκλοφορήσουν τα sequels. Πρέπει αρχικά να σκεφτούμε πως την δεκαετία του ’60, τα sequels όχι μόνο δεν ήταν κάτι το σύνηθες, αλλά οι σκηνοθέτες και οι ηθοποιοί προτιμούσαν να μην αναλώνονται στα ίδια πράγματα ξανά και ξανά. Που είχε ένα νόημα. Ο Heston ήταν εξαρχής σκεπτικός με το project αλλά μετά την κυκλοφορία κατέληξε σε μία σκέψη: ότι δεν πρέπει να παίξει σε άλλο.

Γίνεται να θέλει να παίξει άλλο μετά την επική τελευταία σκηνή;

 

 

Η παραγωγή της ταινίας δεν ήταν εύκολη για τον Heston, ο οποίος πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της κυνηγημένος, μαστιγωμένος και ξυλοφορτωμένος από τους πίθηκους.  Παρότι θεώρησε πως το κοινό είχε άλλο πράγμα στο νου του σχετικά με το sci-fi, ήταν βαθιά αφοσιωμένος στην ταινία από την αρχή μέχρι το τέλος και παρέμεινε δικαιολογημένα περήφανος για το τελικό αποτέλεσμα και την επιτυχία της το 1968. Περίπου δηλαδή. Γιατί όταν η 20 th Century Fox αντιλήφθηκε και τα έσοδα από την ταινία, η πρόταση στον Heston να πρωταγωνιστήσει σε άλλη μία, έγινε αμέσως. «Μπορείτε να έχετε μια άλλη ταινία για περαιτέρω περιπέτειες μεταξύ των πιθήκων και μπορεί να είναι μια συναρπαστική ταινία, αλλά δημιουργικά δεν υπάρχει ταινία» φαίνεται να είπε στον  θρυλικό παραγωγό Darryl Zanuck. Αλλά η Fox, η οποία βρισκόταν σε επισφαλή οικονομική κατάσταση για χρόνια, είδε τα ρεκόρ του box office να σπάνε χάρη στην ταινία. Και δεν θα μπορούσαν να βγάλουν συνέχεια χωρίς τον Charlton Heston.

 

 

Εκεί ξεκινούν τα προβλήματα

Η Fox ζήτησε ένα σενάριο, πολύ πρόχειρο και απογοητευτικό, όπου φαινόταν ότι η έμφαση θα βρισκόταν στα ειδικά εφέ. Ο αρχικός σκηνοθέτης Franklin Schaffner παραιτήθηκε και η επιμονή του παραγωγού Mort Abrahams να βάλει το χεράκι του στο σενάριο, αποδείχτηκε τόσο καταστροφική που όταν ο Heston διάβασε για το Beneath the Planet of the Apes απείλησε ότι θα παραιτηθεί. Ωστόσο η συμπάθεια του προς τον Zanuck και το γεγονός πως ο παραγωγός είχε σταθεί στον ηθοποιό και συμφωνούσε μαζί του για την πρώτη ταινία, τον απέτρεψαν από το να παραιτηθεί. Έτσι, συμφώνησε να επιστρέψει, υπό έναν όρο: ο χαρακτήρας του θα σκοτωνόταν στην πρώτη σκηνή. Ο Zanuck συμφώνησε και το σενάριο μεταποιήθηκε γρήγορα για να τοποθετηθεί ένας νέος χαρακτήρας, ο αστροναύτης John Brent (τον έπαιξε ο James Franciscus) στη θέση του Taylor. Καθώς η ιστορία συνέχιζε να εξελίσσεται, ο Zanuck επέστρεψε στο Heston με μια αντιπροσφορά: Ο χαρακτήρας του θα εξαφανιζόταν στην πρώτη σκηνή και θα πέθαινε στην τελευταία. Από τη στιγμή που η κατάληξη θα ήταν η ίδια, ο Heston δεν έφερε αντίρρηση.

 

Αν κρίνει κανείς από το τελικό αποτέλεσμα, ο Heston είχε δίκιο για την ταινία. Όχι μόνο σε επίπεδο σεναρίου, αλλά και για το γεγονός ότι δεν υπήρχε κανένας λόγος να γυριστεί sequel. Ο Heston ωστόσο είδε σε αυτή την εξέλιξη μια ευκαιρία. Δυσαρεστημένος με το αποτέλεσμα και με την ελάχιστη συμμετοχή του στο χαμηλού προϋπολογισμού Beneath, πρότεινε στον Zanuck ότι η σκηνή του θανάτου του, του Heston, θα ήταν εξαιρετική αν έπαιρνε όλο τον κόσμο μαζί του.  Ότι η ατομική βόμβα των μεταλλαγμένων της ταινίας, ήταν ένα όπλο της μοίρας που θα μπορούσε να ενεργοποιήσει ένας ετοιμοθάνατος Taylor εξαφανίζοντας τη Γη. Αλλά και τυχόν μελλοντικές ταινίες του Apes.

 

its a madhouse

 

Οι παραγωγοί θα αποκαλούσαν εγωιστή τον Heston για αυτή την απόφαση, αλλά ο ίδιος πίστεψε ότι έκανε την καλύτερη κίνηση ώστε να μην γίνουν άλλα sequels. Μην τον κρίνετε. Σκεφτείτε μόνο πόσα sequels που έχετε δει, θα έπρεπε να τελειώνουν με μία πυρηνική έκρηξη ώστε να μην γίνει κι άλλη ταινία.

 

Πηγή

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Δημοφιλή