Όταν άλλοι το μόνο που έχουν να παρουσιάσουν από την επαγγελματική τους καριέρα είναι νανογιλέκα και επιστολές του Ιησού, ο σημερινός υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νικόλας Φαραντούρης, τότε ως νομικός κέρδιζε την μεγαλύτερη δικαστική νίκη κατά της Τουρκίας!
Το Δεκέμβριο 2011, η BOTAS προσέφυγε κατά της ΔΕΠΑ σε διεθνή διαιτησία ενώπιον του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) στη Στοκχόλμη, ζητώντας αναθεώρηση των τιμών προς τα πάνω βάσει των συμβατικών όρων
Η νομική ομάδα της ΔΕΠΑ το 2020, υπό τον τότε Νομικό Σύμβουλο Καθηγητή του Ευρωπαϊκού Δικαίου Δρ. Νικόλαο Φαραντούρη κατάφερε να χρεώσει την τουρκική εταιρεία φυσικού αερίου με 200 εκατομμύρια δολάρια!
Με μία ιστορική νίκη υπέρ της Ελλάδος, ενώπιον του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ΙCC), διευθετήθηκε η πολύχρονη δικαστική διαμάχη για τις τιμές φυσικού αερίου μεταξύ της ελληνικής Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου (ΔΕΠΑ) και της αντίστοιχης τουρκικής εταιρείας BOTAS.
Σύμφωνα με εκτενή δημοσιεύματα του Reuters, αλλά και την έγκυρη επιθεώρηση Global Arbitration Review, μετά από πολύμηνη ακροαματική διαδικασία το διαιτητικό όργανο έκρινε ότι η ελληνική εταιρεία φυσικού αερίου δικαιούται τιμών φυσικού αερίου που ισχύουν στην Γερμανία, γεννώντας έτσι απαιτήσεις έναντι της κρατικής εταιρείας της Τουρκίας από την ελληνική πλευρά εκατοντάδων εκατομμυρίων και μάλιστα αναδρομικά από το 2011.
Σύμφωνα με την Διεθνή Επιθεώρηση Διαιτησίας η νομική ομάδα της ΔΕΠΑ υπό τον τότε Νομικό Σύμβουλο Καθηγητή του Ευρωπαϊκού Δικαίου (Δρ. Νικόλαος Φαραντούρης) και τα διεθνή δικηγορικά γραφεία Three Crowns και Clyde & Co πέτυχαν να εφαρμοστεί στον τρόπο υπολογισμού της τιμής προμήθεια του φυσικού αερίου από την Τουρκία προέλευσης Αζερμπαϊτζάν, η μεσοσταθμική τιμή εισαγωγών φυσικού αερίου που ισχύει για τη Γερμανία.
Η υπόθεση ανατρέχει στο 2003, όταν η ΔΕΠΑ υπέγραψε με την τουρκική εταιρεία BOTAS Petroleum Pipeline Corporation σύμβαση προμήθειας φυσικού αερίου πρωτογενούς προελεύσεως Αζερμπαϊτζάν, κατ’ εξουσιοδότηση σχετικής Διακρατικής Συμφωνίας και σε υποστήριξη του Διασυνδετήριου Αγωγού Τουρκίας-Ελλάδας. Ο αγωγός αυτός είχε ιδιαίτερη πολιτική σημασία, ως τμήμα του Νότιου Διαδρόμου, που θα έφερνε Αζέρικο αέριο στην Ευρώπη.
Το Δεκέμβριο 2011, η BOTAS προσέφυγε κατά της ΔΕΠΑ σε διεθνή διαιτησία ενώπιον του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) στη Στοκχόλμη, ζητώντας αναθεώρηση των τιμών προς τα πάνω βάσει των συμβατικών όρων. Στις 14 Απριλίου 2016 εκδόθηκε η πρώτη απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου, στην οποία προβλεπόταν ένας τύπος υπολογισμού της τιμής αερίου ευθέως συνδεόμενος με τις τιμές πετρελαίου μπρεντ επιδικάζοντας στην BOTAS το ήμισυ περίπου του αρχικά αιτηθέντος από την BOTAS ποσού.
Εν τούτοις, οι νομικοί της ΔΕΠΑ επανήλθαν με νέο αίτημα αναθεώρησης επικαλούμενοι την ίδια την απόφαση του Δικαστηρίου και ζητώντας η αναθεωρημένη τιμή να είναι άμεσα βασισμένη στις τιμές εισαγωγής φυσικού αερίου στη Γερμανία και μάλιστα με σημαντική έκπτωση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα ποσά που υποχρεούται να καταβάλει η τουρκική εταιρεία φυσικού αερίου ξεπερνούν τα 200 εκατ. δολάρια, ενώ η τιμή που διαμορφώνεται στο εξής αποτελεί την πλέον χαμηλή τιμή προμήθειας φυσικού αερίου στην ευρύτερη περιοχή.