Το μεγαλύτερο γεγονός μόδας στην Ελλάδα, η Athens Fashion Week ολοκληρώθηκε με επιτυχία στο Ζάππειο Μέγαρο από τις 20 έως τις 24 Απριλίου 2024, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις στο κοινό που την παρακολούθησε, αλλά και σε όλους όσοι συμμετείχαν.
Μεγάλα ονόματα από τον χώρο της ελληνικής μόδας, αλλά και σημαντικοί σχεδιαστές από το εξωτερικό έδωσαν το παρόν, παρουσιάζοντας τις κολεξιόν τους. Ανάμεσα στους ξένους σχεδιαστές, που τίμησαν με τη συμμετοχή τους την εβδομάδα μόδας, ήταν η Ιταλίδα σχεδιάστρια Ελιζαμπέτα Φράντσι (Elisabetta Franchi) η οποία παρουσίασε τη συλλογή “Eternal”, ο Μάλαν Μπρίτον (Malan Breton) ο οποίος ήρθε από την Αμερική αποκλειστικά για να συμμετέχει στην έκθεση μόδας με τη νέα του κολεξιόν «Φθινόπωρο – Χειμώνας 2025», αλλά και η εταιρεία Bella Paradise που εδρεύει στην Καλιφόρνια κι έφερε το καλοκαίρι στην αθηναϊκή πασαρέλα παρουσιάζοντας τη συλλογή «California Bronze».
Οι Έλληνες σχεδιαστές ικανοποίησαν το κοινό της εβδομάδας μόδας παρουσιάζοντας εξαιρετικές συλλογές, που μόνο καλές κριτικές απέσπασαν. Πιο αναλυτικά, ο οίκος μόδας Kathy Heyndels παρουσίασε τη συλλογή «Blooming», ενώ ο Μάριος Τόγκος του γνωστού οίκου συμμετείχε με τη συλλογή «Vendetta». Ο Δημήτρης Ντάσσιος εντυπωσίασε με τη συλλογή του «Περί Θέρους» καλοκαίρι ’24, ενώ ο Δημήτρης Στρέπκος που έχει τον οίκο Celebrity Skin συγκίνησε το κοινό με τη συλλογή “Daydreaming A poem for Katia”.
Για πρώτη φορά η Χρυσάνθη Φαρμάκη παρουσίασε με το όνομα CF Couture τη νέα της συλλογή, ενώ εντυπωσιακότατη ήταν η ηθοποιός Χριστίνα Παππά, η οποία μαζί με την Τζο Τόγκου παρουσίασαν τη συλλογή Luminous Waves της εταιρείας που φέρει τα ονόματα τους «Christine & Joe».
Η γλυκύτατη σχεδιάστρια Δάφνη Βαλέντε, αν και με τραυματισμένο πόδι, έδωσε το παρόν με τη συλλογή της «Lost my marbles», δηλώνοντας έτσι και την υποστήριξη της για την επιστροφή των Ελγίνειων γλυπτών στην Ελλάδα. Η σχεδιάστρια πιστή στα ελληνικά χρώματα επέλεξε το μπλε του Αιγαίου, το πράσινο της ελιάς και τα χρώματα της αττικής γης που γέννησε τα πεντελικά μάρμαρα.
Εξαιρετική ήταν και η συλλογή «Mystique» του Πάρη Βαλταδώρου, η οποία παρουσιάστηκε στη λίμνη της Βουλιαγμένης σε ένα ιδιαίτερα διαμορφωμένο σκηνικό. Η συλλογή ξεχώρισε για τα ιδιαίτερα γεωμετρικά μοτίβα και τις θηλυκές γραμμές.
Εντύπωση προκάλεσε και η επίδειξη «The time is now» της σχεδιάστριας Ιωάννας Κουρμπέλα, που πραγματοποιήθηκε στον πολυμορφικό εκθεσιακό χώρο Metaphor. Χορεύτριες με επικεφαλής την Έλενα Τοπαλίδου φόρεσαν τα ρούχα της συλλογής και παρουσίασαν ένα μοναδικό σόου.
Η Ορσαλία Παρθένη, η σχεδιάστρια του γνωστού οίκου Parthenis, ετοίμασε μια φαντασμαγορική γιορτή μόδας στην πλατεία της Ομόνοιας. Έντυσε με τις δημιουργίες της πενήντα τρία μοντέλα, τα οποία συνδύασαν τα ρούχα με αθλητικά Converse και χόρεψαν στους ρυθμούς της πολυμελούς μπάντας κρουστών Quilombo που έδωσε το τέμπο του καλοκαιριού. Η νέα της κολεξιόν που φέρει τον τίτλο Earthbound είναι εμπνευσμένη από την αγάπη για τα στοιχεία της φύσης, αλλά και τη σημασία της ανθρώπινης σύνδεσης μαζί τους. Η δημιουργός, που έχει τον ρόλο της προέδρου στην Ελληνική Ένωση Σχεδιαστών Μόδας, θέλησε να τονίσει ότι ο οίκος Parthenis παραμένει πιστός στην κατεύθυνση ενός συμπεριληπτικού και οικολογικά ευαίσθητου ελληνικού κλάδου μόδας με σκοπό να δημιουργήσει το σταυροδρόμι όπου η ελληνική μόδα θα συναντά τη συνείδηση και την ευθύνη. Η επιλογή της τοποθεσίας δεν ήταν τυχαία, καθώς ήθελε να τονίσει ότι είναι ανοιχτή στην πολυπολιτισμικότητα και στην πολυχρωμία. Να σημειωθεί ότι μαζί με τα μοντέλα περπάτησαν και νεαροί ενήλικες που έφτασαν στην Ελλάδα ως ασυνόδευτα παιδιά στις δομές της The HOME Project.
H Ειρήνη Αγγελοπούλου με το ομώνυμο μπραντ Irene Angelopoulos παρουσίασε τη συλλογή «The Journey», ένα ταξίδι κομψότητας στο ελληνικό καλοκαίρι. Η σχεδιάστρια συνήθως περνάει μηνύματα μέσα από τις κολεξιόν της. Αυτή τη φορά η επίδειξη είχε φιλανθρωπικό χαρακτήρα και αφορούσε το σωματείο ΔΥΑΜΕΑ (Δεν Υπάρχουν Άνθρωποι Με Ειδικές Ανάγκες Μόνο Άνθρωποι). Η επίδειξη μόδας ξεκίνησε με ένα μουσικό-χορευτικό σόου από την Ματίνα Ζάρα κι έκλεισε εντυπωσιακά με τη δημιουργό και τα μοντέλα της να χορεύουν με την τραγουδίστρια.
Ο Βασίλης Ζούλιας εμπνεύστηκε από τις ηρωίδες των ασπρόμαυρων ταινιών και ταξίδεψε το κοινό του σε μια άλλη εποχή, όπου ο κινηματογράφος ήταν το βασικό μέσο διασκέδασης. Η επίδειξη της κολεξιόν του «Film Noir» για το φθινόπωρο – χειμώνα 2024-2025, έγινε στον κινηματογράφο Ίρις στο κέντρο της Αθήνας. Εκτός από τις δημιουργίες του Βασίλη Ζούλια εντύπωση προκάλεσαν και τα κοσμήματα του Περικλή Κονδυλάτου που φορούσαν τα μοντέλα.
Στο πλαίσιο της αθηναϊκής εβδομάδας μόδας πραγματοποιήθηκε και η έκθεση «Μόδα και Ολυμπιακοί Αγώνες, Αθήνα 2004 -Παρίσι 2024», υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, του υπουργείου τουρισμού, του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και σε συνεργασία με το Ολυμπιακό Μουσείο Αθηνών. Με αφορμή την επέτειο των είκοσι χρόνων από τους Ολυμπιακούς Αγώνες στην Αθήνα το 2004 και την πραγματοποίησή τους στην παγκόσμια πρωτεύουσα της μόδας, στο Παρίσι, η Athens Fashion Week τίμησε την αλληλένδετη σχέση μεταξύ μόδας και αθλητισμού. Η έκθεση αποτύπωσε τις σημαντικότερες στιγμές της μόδας τα τελευταία είκοσι χρόνια με αναφορές από τους Ολυμπιακούς Αγώνες στην Αθήνα, το Πεκίνο, το Λονδίνο, το Ριο ντε Τζανέιρο, το Τόκιο, αλλά και τους επικείμενους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι και με έμφαση φυσικά στους Αγώνες του 2004 στην Αθήνα. Στην έκθεση επίσης φιλοξενήθηκαν και οι δημιουργίες των Ελλήνων σχεδιαστών Δημήτρη Ντάσσιου, Ολγας Καραβερβέρης, Ορσαλίας Παρθένη, Κάθυ Χέιντελς, Γιάννη Τόγκου, Ιωάννας Κουρμπέλα, Ντενίζ Ελευθερίου, Τάσου Μητρόπουλου, Χαράς Λεμπέση, Χρήστου Πετρίδη, Δημήτρη Στρέπκου, Δάφνης Βαλέντε, Πάρη Βαλταδώρου και Deux Hommes.
Οι διαγωνισμός των νέων σχεδιαστών έχει καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια στην έκθεση μόδας της Αθήνας. Σε αυτή τη διοργάνωση χορηγός μετονομασίας των βραβείων των νέων σχεδιαστών ήταν το «HUAWEI FreeClip».
Συνολικά έξι νέοι δημιουργοί παρουσίασαν τις συλλογές τους εντυπωσιάζοντας το κοινό και την κριτική επιτροπή.
Νικητές των βραβείων New Designers Awards «HUAWEI FreeClip» αναδείχθηκαν οι παρακάτω.
Best Trendsetter: P.Anchor
Best Catwalk: L’ amour et l’ âme Atelier
Την ίδια ημέρα οι σπουδαστές του ΙΕΚ ALFA υπό την καθοδήγηση του Λάκη Γαβαλά παρουσίασαν ένα πρωτοποριακό σόου μόδας σαν αναπαράσταση αρχαίου δράματος, δοσμένου με την συνοδεία της σπουδαίας φωνής της Κατίνας Παξινού.
Επίσης, σε συνεργασία με την ιταλική πρεσβεία πραγματοποιήθηκε η έκθεση «Fashion Panorama- The Italian New Wave» υπό την επιμέλεια της Vogue Italia. Στη συγκεκριμένη έκθεση οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν τις δημιουργίες δέκα νέων ιταλικών οίκων μόδας, μεταξύ των οποίων ACT N°1, Gisèle, Cormio, Lessico familiare, Magliano, Marco Rambaldi, Medea, Panconesi, Niccolò Pasqualetti, SSHEENA, οι οποίοι επιλέχθηκαν για τη μοναδικότητα τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Huffington – Huffpost.gr ήταν ένας από τους χορηγούς επικοινωνίας της Athens Fashion Week.
Την τηλεοπτική μετάδοση της 34ης εβδομάδας μόδας είχε αναλάβει η ΕΡΤ, ενώ εκτός της τηλεόρασης υπήρχε και διαδικτυακή παρουσία, όπου το κοινό με τη βοήθεια της εταιρείας Phaistos Networks Digital Partner, μπορούσε να παρακολουθήσει ζωντανά τις επιδείξεις μόδας.
Στους χορηγούς ήταν οι εταιρείες L’Oréal Professionnel, HUAWEI FreeClip, ABEK ΒΕΚΡΑΚΟΣ, Qualita Unica, Beluga Vodka- Β.Σ, Καρούλιας, Kyklos Cosmetics, Sixt, Academias Hotel, AutographCollection και my nutri.
Επίσημοι υποστηρικτές ήταν οι: Dress Code, Minoan Waters, Happy People, Eventora και So Fine! Communications Management. Επίσης, την έκθεση στήριξαν με την χορηγία τους οι :Εθνική Τράπεζα, VK lights, StyleBox, Angelina Mannequins-ShopFitting.
Υπό την αιγίδα και την ευγενική υποστήριξη των: Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), Enterprise Greece,
Υπό την αιγίδα των: Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού,
Υπουργείου Τουρισμού, Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, Περιφέρεια
Αττικής, Δήμου Αθηναίων, Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου
Αθηνών (ΕΒΕΑ), Βιοτεχνικού Επιμελητήριου Αθηνών (ΒΕΑ), Εμπορικού
Συλλόγου Αθηνών (ΕΣΑ), Marketing Greece, Πανελλήνιου Συνδέσμου
Βιοτεχνιών και Βιομηχανιών Πλεκτού Ενδύματος (ΠΣΒΒΠΕ). Λείπει η Ελληνική
Ολυμπιακή Επιτροπή
Τέλος, την 34η Εβδομάδα Μόδας στηρίζει το Ολυμπιακό Μουσείο Αθηνών και η ιταλική πρεσβεία.
Χορηγοί επικοινωνίας εκτός από την HUFFINGTON – Huffpost.gr ήταν και οι Cosmote TV, Love Radio, Beauty Magazine, Hello, Downtown, Deluxe Magazine, Fashion Daily, T-Life, Click AT, Life, Missbloom.gr και Womantoc.gr.