Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου, 2025
spot_img
spot_img

Top 5 ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Χειμερινές εκπτώσεις: Πρεμιέρα τη Δευτέρα 13/1 – «Μεγάλες ευκαιρίες» υπόσχονται οι έμποροι

spot_img

Πρεμιέρα κάνουν αύριο Δευτέρα 13 Ιανουαρίου οι εκπτώσεις, με τους εμπορικούς συλλόγους να υποστηρίζουν ότι φέτος θα είναι «δυνατές εκπτώσεις και μοναδικές ευκαιρίες».

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, τόνισε πως οι χειμερινές εκπτώσεις, παρά την οικονομική κόπωση των εορτών, θα ανταποκριθούν στις προσδοκίες εμπόρων και καταναλωτών και η αγοραστική κίνηση θα κινηθεί σε καλύτερα επίπεδα από πέρυσι, με στόχο ο τζίρος στη λιανική το δίμηνο, Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2025, να ξεπεράσει τα 6 δισ. ευρώ του αντίστοιχου περυσινού διμήνου.

Όπως υποστηρίζει ο κ Κορκίδης, ο στόχος είναι εφικτός κυρίως λόγω των αυξήσεων 6,4% στους μισθούς του ιδιωτικού τομέα και τη μείωση της ανεργίας στο 9% σε μία ακόμα ένδειξη ότι οι πιέσεις που δέχτηκαν οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί το προηγούμενο διάστημα αρχίζει να εξασθενούν σταθερά.

Ως θετική συγκυρία αναφέρει και την μηνιαία πτώση -0,2% των τιμών στα τρόφιμα και ποτά, που καταγράφηκε στη χώρα μας σύμφωνα με τη Eurostat, καθώς και την, κατά μέσο όρο -0,94% μείωση στις τιμές των προϊόντων στα σουπερμάρκετ τον Δεκέμβριο σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ.

Επιπλέον, τονίζει ο κ. Κορκίδης, οι εκπτώσεις μπορούν να περιορίσουν τον πληθωρισμό από το 2,9%, κατά τουλάχιστον μισή μονάδα.

«Ωστόσο φέτος, θα πρέπει να επιδιώξουμε οι τακτικές χειμερινές εκπτώσεις να επεκταθούν σε περισσότερους κλάδους και ιδιαιτέρως στις υπηρεσίες, αφού η ακρίβεια έχει μετατοπισθεί σε μεγάλο βαθμό, από το εμπόριο στη παροχή υπηρεσιών» καταλήγει ο πρόεδρος.

Μεγάλες προσδοκίες

Οι προσδοκίες του εμπορικού κόσμου από τις χειμερινές εκπτώσεις είναι μεγάλες» επισημαίνει ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας (ΕΣΑ) και αντιπρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA).

«Η επάρκεια των προϊόντων είναι δεδομένη ενώ οι τιμές που θα προσφερθούν ειδικά στον κλάδο της ένδυσης/υπόδησης θα ξεπεράσουν κάθε προσδοκία» καθώς φέτος οι έμποροι προκειμένου να ξεστοκάρουν ετοιμάζονται για μεγάλες εκπτώσεις.

Όπως αναφέρει «μπορεί κάποιοι μεγάλοι παίκτες και τα πολυκαταστήματα να έγραψαν υψηλές επιδόσεις την περίοδο των εορτών αλλά στο σύνολο της αγοράς δεν υπάρχει ο ίδιος ενθουσιασμός από τους καταναλωτές και συνολικά ο τζίρος φαίνεται να υστερεί σε αξία σε σχέση με πέρυσι».

«Οι Έλληνες την περίοδο των εορτών έκαναν περισσότερες αγορές σε σχέση με πέρυσι αλλά μικρότερης αξίας. Εφέτος επέλεξαν πιο οικονομικά δώρα καθώς καταναλώνουν το μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματός τους (πάνω από το 50%) για την κάλυψη βασικών ειδών πρώτης ανάγκης» τόνισε.

Κερδίζουν έδαφος τα πολυκαταστήματα και τα ξένα brand

«Η αγορά κινείται πια σε δυο ταχύτητες. Από τη μία έχουμε τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα η οποία έχει σοβαρά προβλήματα και χάνει διαρκώς τζίρο ενώ από την άλλη πλευρά οι μεγάλες, πολυεθνικές επιχειρήσεις καταλαμβάνουν όλο και μεγαλύτερο τζίρο στον εμπορικό κλάδο.

Στις αιτίες περιλαμβάνονται η παντελής έλλειψη χρηματοδότησης για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις καθώς επίσης και τα αυξημένα κόστη λειτουργίας (ενεργειακό, επαγγελματική στέγη κ.ά)που οδηγούν σε στρέβλωση της αγοράς» υποστηρίζει ο κ Σαββίδης.

Πηγή

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Δημοφιλή