Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024
spot_img
spot_img

Top 5 ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Το Kασκαβάλι της Πίνδου

spot_img

Εκεί όπου ακούγονται μόνο οι ήχοι από τα κουδούνια των αιγοπροβάτων, στα δυσπρόσιτα ορεινά μονοπάτια της Πίνδου κάθε απόγευμα μετά την βοσκή οι κτηνοτρόφοι επί αιώνες ετοίμαζαν το τυρί από το γάλα της ημέρας.

Οι σημερινές συνθήκες είναι κάπως διαφορετικές, αλλά ο τρόπος παρασκευής του τυριού παραμένει ίδιος, όπως δείχνει με το ρεπορτάζ του ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ Βασίλης Σιώμος.

Με καλή παρέα σε ένα σκεπαστό χώρο όπου μπορούν να απολαύσουν, με ζέστη το ξεχωριστό τυρί κασκαβάλι επιστήμονες, κτηνοτρόφοι και σεφ ενώνουν τις δυνάμεις τους.

Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε και να βάλουμε το τυρί σαν πιάτο σε όλα τα εστιατόρια της περιοχής, αναφέρει ο Δημήτρης Σκάλκος, αναπληρωτής καθηγητής στο εργαστήριο χημείας τροφίμων του πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Και όπως φαίνεται τα κατάφεραν. Με την συνδρομή ειδικών σεφ δημιούργησαν πολλά πιάτα, τα οποία οι επισκέπτες έχουν την τύχη να δοκιμάσουν.

Το κασκαβάλι έχει χαρακτηριστεί από την Ε.Ε. ως «προϊόν γεωγραφικής ένδειξης», διότι παρασκευάζεται συγκεκριμένα από γάλα που προέρχεται από την Ήπειρο, την δυτική Μακεδονία και την Θεσσαλία.  

Οι κτηνοτρόφοι μετακινούμενοι από τα ορεινά στα πεδινά, έβραζαν την τυρομάζα και ήταν η καθημερινή τους απασχόληση όταν σταματούσαν και έστηναν τις σκηνές τους για να διανυκτερεύσουν.

Η συστηματική προσπάθεια από την Περιφέρεια Ηπείρου προώθησε την παραγωγή του τυριού  «Κασκαβάλι Πίνδου, που χρηματοδοτήθηκε μέσω του Προγράμματος για την Καινοτομία και δημιουργήθηκε από το Ινστιτούτο Γάλακτος Ιωαννίνων. Αυτή η προσπάθεια έφερε στο προσκήνιο σέφ όπως ο Ανδρέας Γεωργούλης, που ξεπέρασε τον εαυτό του σε μαγειρικές επινοήσεις. Το τυρί έχει ενταχθεί σε περίπου 25 πιάτα και σε δέκα καταστήματα.

Ήπιο στην γεύση, είναι ένα κασέρι, από πρόβειο ή ανάμεικτο με γίδινο γάλα, που μπορεί να συνδυαστεί σε γλυκές και αλμυρές γεύσεις. Οι καλύτεροι κριτές είναι οι πελάτες, που δείχνουν ενθουσιασμένοι με τις νέες γαστρονομικές ποικιλίες και το τυρί γίνεται ανάρπαστο κυρίως στο εξωτερικό, όπου τα αγνά παραδοσιακά προϊόντα εκτιμώνται δεόντως.

Η επίμονη αναζήτησή τους από τους εγχώριους καταναλωτές σε καταστήματα ντελικατέσεν και σούπερ-μάρκετ θα υποχρεώσει τους υπεύθυνους να το εντάξουν στις παραγγελίες τους. Αν σκεφτεί κάποιος τι ποιότητος τυροκομικά καταναλώνονται, μάλλον λόγω άγνοιας, κυρίως από αυτούς που νομίζουν ότι προσέχουν την διατροφή τους με λίγα λιπαρά, από βίγκαν, ακόμη και από παιδιά, τότε θα απαιτούσε τέτοια προϊόντα εγγυημένα, ελληνικής ετικέτας να βρίσκονται σε όλες τις βιτρίνες των ψυγείων.  

www.ertnews.gr

Πηγή

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Δημοφιλή