Το έχουμε ξανά πει. Είναι σημαντικό να λέμε «όχι» σε κάποια πράγματα. Και γενικά να βάζουμε τα όρια μας. Ο καθένας από εμάς έχει τα δικά του όρια.
Αλλά τι γίνεται όταν κάποιος… τα ξεπερνά; Μπορεί να είναι δύσκολο να κρατήσεις την ψυχραιμία σου. Μπορεί ακόμα και να θες να… βρίσεις αυτόν/η που έχεις απέναντι σου.
Τώρα όμως θα δούμε το πως μπορείς να «ρίξεις πόρτα» σε κάποιον χωρίς να φανείς αγενής. Τα 5 παρακάτω points μπορούν να σου φανούν πολύ χρήσιμα.
Κάνε χιούμορ
Αντί να μιλήσεις άσχημα, η χρήση του χιούμορ μπροστά σε μία απογοητευτική κατάσταση μπορεί να σε κάνει να φανείς ευγενικός, χωρίς να ενδώσεις στο αίτημα του άλλου. Δώστε μια έξυπνη απάντηση που βάζει τον άλλο στη θέση του με μια φράση και, στη συνέχεια, απομακρυνθείτε.
Να είσαι ξεκάθαρος
Ίσως το καλύτερο είναι να επικοινωνήσετε με σαφήνεια πώς αισθάνεστε. Όταν κάποιος ξεπερνά τα όριά σας, ενημερώστε τον με ήρεμο τρόπο και συγκεκριμένα δεδομένα. Πες του τι έκανε λάθος, ποιες είναι οι συνέπειες των πράξεων του και ποιος ο αντίκτυπος που είχαν πάνω σου.
Άσε τον… «στο περίμενε» για λίγο
Αντί να αντιδράσετε εν θερμώ, δώστε του λίγο χρόνο. Αυτό λειτουργεί καλά για διάφορους λόγους. Πρώτον, τους αφήνεις να… αγχωθούν λίγο. Δεν είναι σίγουροι αν πρόκειται να απαντήσετε ή αν τους αγνοείτε.
Αλλά κερδίζεις επίσης χρόνο για να αφήσεις τη σκόνη να καθίσει και να αποφασίσεις πώς θα ανταποκριθείς καλύτερα- και το είδος του μηνύματος που θέλεις να στείλεις. Ιδιαίτερα χρήσιμο σε emails. Μην απαντάς αμέσως.
Απάντα απλά και με ευγένεια
Μπορεί το άλλο άτομο να έχει κάνει κάτι εξοργιστικό, αλλά εσύ μπορείς να απαντήσεις με ευγένεια. Δείξτε ότι δεν θα συρθείτε στο επίπεδό του. Μερικές φράσεις που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να κλείσεις το θέμα:
“Λυπάμαι που το ακούω αυτό, αλλά δεν μπορώ να κάνω κάτι”
“Λυπάμαι που νιώθεις έτσι”
“Σου εύχομαι τα καλύτερα”
”Καλή τύχη στο μέλλον”
Πες «δεν ξέρω»
Αν θες να πεις «όχι»… χωρίς να πεις την λέξη «όχι», τότε απλά πες ότι δεν ξέρεις αν μπορείς να βοηθήσεις. Αυτή η απάντηση μπορεί να δοθεί σε κάθε αίτημα. Εάν σας χρειάζονται για να τους βοηθήσετε π.χ. να μετακομίσουν, μπορείτε να τους πείτε ότι δεν ξέρετε αν μπορείτε. Αυτή η μη σιγουριά, πιθανότατα θα στρέψει τον άλλο σε διαφορετικές λύσεις